czwartek, 7 czerwca 2012

widzane oczami obcego



ponudzę jeszcze trochę moim obserwacjami o Wrocławiu i jego mieszkańcach. Mój pierwszy dzień wolny od pracy cały spędzony we Wrocławiu przy pięknej pogodzie na spacerze, który trwał ponad cztery godziny. Teraz mnie nogi bolą, ale warto było. Miasto przygotowuje się do pierwszego meczu w mieście, a drugiego mistrzostw Europy, wtedy będę mam nadzieję w Poznaniu. Gdybym miał iść z kimś do pub to pewno bym został, a tak będę wracał do Poznania.

Do rzeczy , wydarzenie cztero godzinny spacer, cel poznanie miasta, zrealizowany tak na 40 procent, wiem gdzie warto spacerować, odpoczywać i na pewno gdzie nie warto jeść, ładnie brzmi, ładnie wygląda, jedzenie z nazwy z kuchni, którą lubię, ale smakowa porażka. Szkoda wydanej forsy.
Czy ktoś może wie, czy w Polsce do piwa dodaje się spirytusu? Pijąc zamówione piwo z pierwszej trójki byłem w cholernym szoku, ale czułem zapach spirytusu, mam nadzieję że to jest moja zapachowa pomyłka.

Jestem mile zaskoczony ilością aktywnych sportowo Wrocławian, młodych starszych, a nawet seniorów. Kobiet i mężczyzn, ale najbardziej mnie zaskoczyła ilość mijanych samotnych rowerzystów lub biegaczy. To jest specyficzna grupa, oni nieźle dawali sobie w kość, oni nie uprawiali rekreacji, oni realizowali jakiś plan treningowy. Widać to po spoceniu i zawziętości na twarzy nie wobec mijanych osób, ale wobec siebie. Dam radę było wypisane na ich twarzach.

Za radą odważnych komentatorów podziwiałem krajobrazy ;) całkiem całkiem.

6 komentarzy:

  1. A gdzie takie piwo piłeś ?? Czyżby w Przedwojennej??
    Fontannę na Pergoli już widziałeś??
    I podobno ZOO ładne się zrobiło.
    A przy ładnej pogodzie na piwko to się na Wyspę Słodową chodzi:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ZOO ciągle nowe pawilony powstają, a właśnie zaczęli też budowę unikalnego w świecie Afrykarium, więc trochę to wszystko teraz rozgrzebane... Ale po drodze rzeczywiście warto wpaść na Pergolę...

      Usuń
    2. Pergola obowiązkowo :))
      Ale najlepiej wieczorem jak ładne kolorki widać na pokazach. I najlepiej trafić na jakiś specjalny pokaz :))

      Usuń
  2. czyli rozumiem, że jak wybiorę się w wakacje do Wrocławia to już będę miał przewodnika?:P

    OdpowiedzUsuń
  3. ja ? miło mi ale to moje pierwsze spacery, ale następny weekend chyba zostanę we Wrocławiu ? W półtora dnia nie daję rady się zregenerować na nowy tydzień.

    OdpowiedzUsuń