poniedziałek, 26 września 2011

homofobia w Polsce

od wczoraj zastanawiam się jak bardzo jest to aktualny problem w Polsce. I nie mam na myśli tych publicznych homofobów, którzy są pokazywani w mediach. W Polsce świetnie na takich poglądach można się wypromować, czasami w tych zapędach walki o czystość moralną stają się żałośni i śmieszni, ale co tam . Mnie natomiast zastanawia homofobia zwykłych ludzi, często bardzo dobrze wykształconych. Mi nie chodzi o jakąś formę agresji, raczej drwiny  ukrytej aluzji. Żeby było jasno to nie ja byłem tego obiektem, a może byłem, tylko nie słyszałem. Po prostu na spotkaniu, na którym byłem w pewnym momencie tematem rozmowy były dwie pary facetów, którzy mieszkają w bloku, w którym mieszkam.   Dwie pary dwa mieszkania, teraz jest to chyba bardziej zrozumiałe. Był to towarzyski news, ale mówiony w taki jakiś dziwny sposób. Taka niezdrowa ciekawość, a na dodatek mówił to facet. Tych chłopaków znam z widzenia, mijamy się na klatce, mówimy sobie dzień dobry i tyle. Ja jestem dla nich towarzysko trochę za stary. Zastanawia mnie jaka byłaby reakcja mówcy, gdybym palnął mu prosto w twarz, że ja też lubię facetów. Ponieważ spotykam się towarzysko z nim raz na jakiś czas, to jakiś czas temu powiedział mi podobny news o jednej    z tych par, teraz po prostu ją zaktualizował i miał znacznie większe audytorium słuchaczy. Rozpuszczanie tego typu plotek uważam, za chamstwo połączone z łajdactwem, dlaczego nazywam to plotką. Przepraszam nie widziałem tych chłopaków chociażby trzymających się za rękę i zapewne ich nie zobaczę w takiej sytuacji. Chociaż są bardzo ładni. Żaden z nich nie informował, że są gejami. Przepraszam bardzo , ale co sąsiadowi do tego? Nic mi do tego . W tej plotce najgorsze jest to, że po pierwsze  jest w niej jakieś napiętnowanie. Po drugie ona powoduje, że jakby z automatu usuwa ich się grupy potencjalnych znajomych. Chodzi mi oto, że nie wiem jak inni ale w towarzyskich rozmowach nie mówi się o polityce          i religii uważam, że w dobrym tonie byłoby dołączyć do tego preferencje seksualne.

Przepraszam za małą klarowność tego postu, ale chyba emocje popsuły precyzję myśli

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz