piątek, 14 lutego 2014

Valentine`s Day



gdzie jesteś mój Walenty ?

Ach pełno malin — a jakie różowe!
A na nich perły rosy kryształowe.
Usta Kirkora takie koralowe
1120
Jak te maliny… Fijołeczki świeże,
Wzdychacie próżno, bo ja nie mam czasu
Zrywać fijołków — bo siostrzyczka zbierze
Dzban pełny malin i powróci z lasu,
I weźmie męża; a ja z fijołkami
1125
Zostanę panną… Choćbyście wy były,
Fijołki moje, złotymi różami,
Wolę maliny.

J. Słowacki "Balladyna
takie skojarzenie z tym świętem nie do końca zrozumiałe, ale moje

2 komentarze:

  1. Nigdy nie przepadałem za Aliną... Wydawała mi się taka zadufana w sobie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja nawet nie pamiętam czy czytałem cały utwór kojarzę tylko ten fragment i na dodatek, żeby go zacytować musiałem poszukać w necie

      Usuń