wtorek, 28 stycznia 2014

popieram Helsińską Fundację Praw Człowieka

to nie jest wpis dla wszystkich, bo nie wszyscy są w stanie go zrozumieć. W Polsce działa od wielu lat Helsińska Fundacja Praw Człowieka co jakiś czas wypowiadają się na temat prawa, które jest w Polsce stanowione lub przestrzegane. Nie przez obywateli tylko przez władzę. Właśnie przedstawili swoje stanowisko w sprawie naprędce zmienianego prawa, aby jeden przestępca, który zgodnie z wcześniejszym wyrokiem zakończy za moment odbywanie kary, odbywał ją dalej w zmienionej formie ale jednak. Dodatkowo Fundacja wskazuje, że stanowione prawo pod publiczkę jest niezgodne z konstytucją i dotychczas istniejące przepisy prawa wprawdzie większym wysiłkiem służb prewencyjnych ale pozwala zrealizować cel z jednoczesnym uwzględnieniem praw jednostki.

Od samego początku tworzenie prawa przeciwko jednej osobie uważałem za chore. Nie jestem prawnikiem, psychologiem lub psychiatrą, ale nie rozumiem tego szaleństwa w mediach przeciwko jednemu człowiekowi, który ponad dwadzieścia pięć lat temu dokonał ciężkiego przestępstwa i odbył całą karę. 
Czy w tym kraju nic się nie zmienia przez tysiąc lat, żeby się dobrze poczuć musimy mieć karę śmierci ? Chcemy się zachowywać jak Stwórca zabierać życie i to ma nam poprawić poczucie bezpieczeństwa?  
Są kraje gdzie jest wykonywana kara śmierci i to coś zmienia ? Tak zmienia, że po iluś latach dowiadujemy się, że są dowody wskazujące na niewinność straconego. Kiedy słyszę, argument, że to niefortunny jednostkowy przypadek, to mam pytanie? Nazwiesz to tak samo kiedy zostanie stracony Twój Ojciec, Matka lub Syn lub Córka.
Gdy wygłaszam tego rodzaju poglądu w rozmowach towarzyskich, ale trochę poważniejszych niż nowe gatki Dody lub Mandaryny słyszę zarzut, że prezentuje takie stanowisko bo to nie ja zostałem skrzywdzony przez zwyrodnialca. Potwierdzam, na moje szczęście nie byłem ofiarą takiej sytuacji. 
Tylko czy odwet uśmierza ból ofiary , czy rozgrzesza otoczenie, że nie uchronili ofiary ? 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz